torsdag den 23. oktober 2014

gruppe 1 tingseventyr


MIN OPMÆRKSOMHED

Det hele startede, da jeg blev malet hos en kunstner. Han malede mig som en pige der græder. Der stod jeg så, helt alene på en hylde og følte mig ensom. Jeg kunne mærke at de andre kiggede ondt på mig, fordi at jeg var et trist maleri. Alle andre malerier blev solgt hurtigt, bare ikke mig. Efterfølgende blev jeg sat på et stort marked. En dag var solen oppe - jeg var glad den dag, og en mand der var mørk i huden kom forbi med hans lille søn og kiggede på mig. Ingen af dem snakkede dansk, men de så glade ud, og det endte med at de tog mig med dem hjem, jeg blev sat op over en urtepotte hvor der lå en rosenknop, som voksede sig til en smuk rose. Denne familie talte altid over hvor smuk, jeg var, og gav mig den opmærksomhed, jeg aldrig havde fået, selvom de flyttede mange gange, tog de mig med hver gang, og jeg har boet med dem i 14 år nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar